söndag 3 augusti 2008

projekt downshifting

mitt källarförråd ska bytas ut till ett nyar - och säkrare - förråd. det innebär att min bovärd säger att man ska tömma förrådet minst 60cm in från väggen. det innebär för mig att jag måste tömma så jag överhuvudtaget kommer in - genom förrådsdörren. dock, så har jag börjat min tömning i lägenheten och det känns relativt färdigt. så nu är det alltså källaren kvar.

i lägenheten fick jag ihop fem (5!) flyttkartonger och sex (6!) ikeapåsar med grejer som vi inte ska ha kvar men inte vill kasta. jag har kört fem (5!) sopsäckar med kläder till insamling... nu inväntar jag en bra loppis så jag kan sälja mina grejer, för jag tror jag skulle kunna tjäna ihop en del då vissa saker är fina och fullt funktionsdugliga. lite pengar för att öka sparandet.

projekt: källartömning / startar alltså idag, får se hur många helger jag måste köra för att bli klar... (men jag måste vara klar om ca tre veckor för då sätts ombyggnationen igång)...

Inga kommentarer: