söndag 3 augusti 2008

mina mål

jag har börjat sätta upp mål för mig och familjens ekonomi, våra drömmar. min största dröm är att vi en dag kan köpa oss ett hus där barnen kan leka i trädgården och jag kan sitta under ett träd i skuggan en varm sommardag.

dock är denna dröm en som jag ser som långsiktig, dvs det kommer ta oss ett tag innan vi kommer dit. som student får man inte så mycket över i plånboken men det har även att göra med att vi dragit på oss en del dumma kreditskulder tidigare år som vi nu betalar på. ett av målen som är relativt kortsiktigt är att några av krediterna ska vara borta innan årsskiftet. det innebär en snål och sparsam höst men det lönar sig i slutändan.

mål är att ha en buffert för oförutsedda utgifter, ett målsparande för kontantinsatsen för husköp och fondsparande. ett framtida mål är även att lära mig handla med aktier men jag vill läsa på lite mer först...

Inga kommentarer: