onsdag 6 augusti 2008

de-cluttering my home

såg på oprah för ett par veckor sedan om ett äldre par som inte gjorde sig av med någonting. damen sparade på allt, och shoppade jämt - allt möjligt. mannen samlade på gamla papper, till exempel bankutdrag från 1972 osv. de fick hjälp med att rensa i sitt hem och vilken skillnad! man blev imponerad att människor faktiskt klarar av att ändra sin livsstil.

jag håller just nu på med att rensa och röja i mitt källarförråd och det är såååå skönt. det är en sådan frihet i sinnet när man går ner och faktiskt - kommer in - i förrådet. har idag samlat skräp i två sopsäckar och fått ihop tio tomkartonger som imorgon ska till tippen med min pappas släp. vi ska även köra iväg en gammalgammal säng som gjort sitt för flera år sedan och nu bara tagit upp plats.

det som känns "jobbigt" är att mitt vardagsrum bara fylls upp med saker, prylar och kartonger som ska sorteras och gås genom. men det minskar i alla fall, dag för dag. min pappa hämtade idag ett datorskrivbord storlek mindre som de ska ha hemma hos sig. härligt för mig, bli av med en till stor sak.

en bra sak till idag var att jag la ut några saker på annons via ett forum för försäljning, förhoppningsvis så blir några grejer sålda inom snar framtid :)

Inga kommentarer: