måndag 4 augusti 2008

en ny fond

insåg idag att jag har lite pengar som nog inte behövs innan nästa lön så jag öppnade ett nytt sparande i en ny fond. ska bli roligt att se hur den fonden visar sig öka... eller minska (hemska tanke) :p

jag har läst flertal sparbloggar fått inspiration. i och för sig var det en hel del annat jag skulle ha pysslat med men jag får ta igen det ikväll istället när korvarna somnat. är imponerad över människor med minimala utgifter.


mitt mål är att vi som familj ska ligga runt 10k i utgifter, då har vi två barn. känns inte för "otroligt"... men då måste vi kämpa lite för att komma dit. för närvarande betalar vi ca 5000:- i månaden bara på avbetalningar. det känns ohållbart. så nu är det hårdhanskar som gäller så de försvinner - en efter en. tänk sen att helt plötsligt ha 5000:- extra i kassan varje månad. underbart!

försök: all extrainkomst som från augustilön SKA gå till avbetalningarna. oavkortat. minska inköp så de pengarna som INTE spenderas läggs på avbetalningarna. usch så dum man kan vara när man är ung att man limmar fast sig i skuldfällan...

Inga kommentarer: