måndag 11 augusti 2008

att blunda för sitt barns övervikt

i en artikel står det om föräldrar som blundar för sina barns övervikt, vilket jag tror är väldigt sant. barnen idag är mycket större än när vi själva var barn, hur kommer det sig? barnens sysselsättning, utelek eller kost? personligen tror jag mest på kostens inverkan... när jag var liten så fick vi som exempel pizza kanske en gång i halvåret, idag hör jag barn som äter pizza var och varenda helg - minst.

tydligen så kan man räkna ut sitt barns BMI också. mina korvar låg på den normala kurvan. och så ska det förbli. stackars ungar som fått pizza en gång i sitt liv hittills :p

1 kommentar:

stefanbergmark.se sa...

Hej!

På Babyvärlden.se diskuterar vi just nu det här med hur lite barn av idag leker ute. Gå gärna in och kommentera samt länka till era bloggar:

http://www.babyvarlden.se/sidor/New-container/Frontpage-top/MinStory-Barn-behover-ha-lite-trakigt-ibland/

Mvh
Stefan Bergmark