tisdag 12 augusti 2008

planering inför julen

jo. jag planerar redan inför julen. på forum finns det suckers som mig som också älskar julen och har börjat planera. jag inser dock att planera jul med köpstopp är lite "bökigare" så det är nog lika bra att jag börjar redan nu. läste på köpstopp om en julpärm, det ska jag nog göra. har ju flertal tomma pärmar här hemma efter källartömningen så det finns möjlighet iallafall.

för övrigt så kämpar jag på med mina sommarkurser som ska vara klara och inskickade denna vecka. kommer nog bara hinna med en av dom, den andra får gå på "övertidsbedömning" i oktober. japp.

3 kommentarer:

Ann-Christin sa...

Det är aldrig för tidigt att börja fundera på julen. Svärfar har just meddela toss att han avser att fira julen på egen hand i år ...

v i n g l a f r a m sa...

nej, det är sant. jag har faktiskt redan (för två veckor sedan) bjudit in släkten att fira hemma hos oss. min pappa tyckte jag avvek från släkttradition genom att vara ute i god tid... :p

Maria sa...

Hej! Har just hittat till din lilla köpstopparblogg :) Själv köpstoppar jag kläder sedan februari detta år, och i övrigt är jag väldigt medveten om vad jag handlar, det skall i längsta möjliga mån vara ekologiskt eller fair trade-producerat alt. lokalodlat.

Men jag tänkte bara erkänna att jag också är en jul-nörd! Eftersom jag har boken "Lisens örtspa" blir det mest julklappar därifrån, som trevliga hemmagjortda skrubbar och sånt, billigt och bra med en hemgjord touch :)