torsdag 6 januari 2011

utfall 2010 och budget 2011


jag har gått genom våra utgifter för 2010 via internetbanken och utifrån dessa skapat en budget som jag hoppas ska fungera för hela året.

det är vissa förutsättningar som ändrats sen sist. jag kommer börja mitt jobb 17 januari och då få en lön för ett heltidsarbete istället för enbart CSN-lån. det kommer att kännas underbart. visserligen ska vi inte göra av med mer pengar än nu men nu finns utrymme för sparande och betala av några av de krediter som vi lyckats dra på oss. inte bra med krediter men vi är medvetna om våra val och våra tidigare behov, men nu har vi planer och jag har jobb och sambon har fått en timanställning.

köpstopp gäller mer eller mindre tills i sommar då vi ska på vår första semester som familj.

på återseende.

Inga kommentarer: