måndag 15 juni 2009

tidningsbloggare

måndag.
jag var nästan på väg att slänga iväg en klädbeställning åt min son för en stund sedan. hejdade mig när det var dags att bekräfta beställningen. lite läskigt är det när man tappat omdömet. det är så enkelt i våra dagar att köpa saker. man behöver inte ens gå utanför huset. inte ens utanför rummet. jag tror det är källan till att många hamnar snett i ekonomin. man väljer faktura som sedan går att dela upp betalningen. Jag vill inte hamna där (igen), för jo, jag har varit där. jag har haft fakturor som delas upp, som skjuts upp till framtiden, som ingen egentligegn vet när den är, bara att det nog ordnar sig...

jag googlade köpstopp för ett tag sen. hittade en journalist (?) som köpstoppar och bloggar om det på Nerikes Allehanda. jag har än inte läst mer än senaste (dagens) inlägg men jag ska nog pyssla med det i mina pluggpauser idag.

bloggen - köpstopp!

Inga kommentarer: