söndag 5 oktober 2008

när man lever på luffen

min lägenhet har en stor vattenskada i badrummet och barnens sovrum, så för tillfället är vi inhysta i en lägenhet på andra sidan stan med möbler som ser ut och upplevs som de "blivit" över från någons fjällstugeinredning. men det är intressant. man inser snabbt vilka saker man är beroende av i sitt hem när man inte har något hem. och vad man inte behöver.

köpstoppandet går bra, nu när sambon blivit arbetslös och vi lever på mitt CSN den här månaden så har det inte kommit något behov att handla heller...

det var ett inlägg på "familjeliv" (communitysajten) angående köpstopp häromdagen. att herreguuuuud hur kan man klara sig utan att handla?!? och sen var det om notbuying.blogspot.com om att hon inte ens köpte leksaker till sina barn.

ärligt talat. mina barn är 3 och 4år och jag har nog nästan aldrig köpt en leksak till dom under deras liv. visst; några, men inte ofta. alla grejer FÅR de från släktingar, vänner och grannar. mina ungar förgås verkligen inte av att JAG inte handlar. det sköter andra så bra så. (även om jag ofta önskar att de INTE gjorde det för det finns SÅ MYCKET grejer i källaren så det svämmar över...)

nej, nu ska jag fortsätta min spartanska liv och fundera över vad jag ska "göra mig av med" när jag om ca åtta veckor kan flytta hem igen.

(även om jag lider av förskräcklig hemlängtan just nu)

3 kommentarer:

Monica sa...

Hallå, var äääääääär du?

Monica sa...

Igen, var är du? God Jul hur som helst!

v i n g l a f r a m sa...

jag som tänkte ta tag i bloggandet igen men jag har glömt inloggningen till bloggen. jag är för glömsk. ska se om jag kan fixa det på något vis.